Převzetí účetnictví společnosti po ukončení spolupráce

Převzetí účetnictví společnosti po ukončení spolupráce

Jedním z důvodů, proč poskytujeme naše služby na webu www.krizoveucetnictvi.cz je dlouholetá zkušenost s ukončením spolupráce našich klientů s předchozím zpracovatelem účetnictví nebo daňové evidence.

V drtivé většině k takovýmto situacím dochází nečekaně, někdy na základě dlouhodobé nespokojenosti, avšak s vidinou nelehkého přechodu kamkoliv jinam a například ještě během probíhajícího účetního období, kdy je rozhodování o to těžší.

U jedné ze zpracovávaných společností, dlouhodobě nadstandartně ziskové a na zpracování nijak náročné, jsme byli svědky toho, jak dlouholetá spolupráce byla ze strany stávající jednatelky ukončena prakticky ze dne na den na základě impulsu, který je z našeho pohledu velmi neprofesionální, avšak v naší oblasti zpracování účetnictví a daňového poradenství nikoliv vzácným jevem. Po dodání dokladů na zpracování měsíčního DPH byla jednatelka společnosti dotázána, proč se ubytovala v hotelu na pracovní cestě za takovou částku (v tuzemsku naprosto běžná sazba za pobyt na dvě noci v průběhu pracovního týdne v hlavním městě) a zda si nemyslí, že by měla slevit ze svých nároků. Otázka je sama o sobě profesně naprosto nerelevantní, jediné co má zpracovatel zkoumat je náležitost údajů na daňovém dokladu a provázanost na daňovou uznatelnost/neuznatelnost takového nákladu. Byla to i poslední kapka v již zmiňované dlouhodobé spolupráci a prakticky během dalších 3 pracovních dnů jsme převzali kompletní agentu společnosti, byli jsme schopni provést základní analýzu, nastavit nutná přístupová práva do datové schránky, zavést do personalistiky nezbytné údaje a zpracovat mzdy za předchozí měsíc, zajistit následně zpracování DPH i kontrolního hlášení a připravit jednatelku na následné nutné kroky.

Rovněž jsme museli provést znovu zpracování předchozích měsíců od počátku zdaňovacího období a zajistit potřebnou součinnost s jednatelkou společnosti při optimalizaci postupů pro logistiku dokladů, výstupů, přehledů atp.

S odstupem několika měsíců jsme vyhodnotili oboustranně jako přínosné právě ono okamžité ukončení spolupráce u předchozího zpracovatele, které bylo pro jednatelku v posledních dnech natolik nekomfortní, že již značně narušovalo její pracovní povinnosti směrem k vlastní obchodní korporaci.

Na první pohled tedy značně komplikovaný přechod v průběhu roku se nakonec ukázal jako velmi přínosný a správný.

 

Spokojených zákazníků

Na našich klientech nám záleží a uděláme vše pro Vaši spokojenost.

%

Ušetřených nákladů

Díky naší pomoci, nejen že zamezíte velkým ztrátám ale také ušetříte.

Let zkušeností

Více než 20 let se pohybuje na poli účetnictví a daní, včetně jejich optimalizací.

Kontaktujte nás

Franzova 1101/43

614 00 Brno

+420 603 571 328

+420 603 491 264


    Krizové účetnictví je součástí Daňová kancelář Kroul & Kroulová

    Krizové účetnictví je součástí Daňová kancelář Kroul & Kroulová